Зокрема, інвесторів шукатимуть ще для одного морського торгового порту, десяти залізничних вокзалів і чотирьох аеропортів.
Таку заяву зробив міністр інфраструктури Владислав Криклій в Українському домі в Давосі в четвер.
Він, зокрема, розповів про переможця конкурсу на концесію морпорту "Херсон" і анонсував переможця на іншому конкурсі на наступному тижні.
Серед інших проєктів Криклій назвав концесії десяти вокзалів і чотирьох аеропортів.
Сайт "Сьогодні" писав про те, що уряд офіційно підтвердив передачу Херсонського порту в концесію грузинсько-швейцарської компанії "Рісойл-Херсон". Отже, порт Херсона став першим великим українським інфраструктурним об'єктом, переданим у концесію.
Інвестор – компанія "Рісойл-Херсон" – зобов'язався одноразово виплатити концесійний платіж у 12 млн гривень (близько 500 тис. доларів) і щорічно відраховувати українській державі 7% від доходу підприємства. Компанія також зобов'язалася інвестувати в морський порт близько 300 млн гривень (12,35 млн доларів) і вкласти понад 18 млн гривень (740 тис. доларів) в інфраструктуру регіону.
Запуск механізму концесії український бізнес лобіював протягом двох років.
Раніше сайт "Сьогодні" писав, що в 2020 році Міністерство інфраструктури запропонує інвесторам концесійні проєкти з управління морськими портами, автомобільними дорогами, вокзалами та аеропортами.
Про переваги концесії розповідав і прем'єр-міністр Олексій Гончарук. За словами прем'єра, приватні інвестори "через державно-приватне партнерство відбудують тисячі кілометрів якісної інфраструктури по всій країні".
Крім того, ми розповідали про те, як інвестори з Катару та України змагалися за право концесії морського порту "Ольвія" в Миколаєві. Тоді Гончарук написав про те, що реалізація проєкту принесе 66 млн доларів інвестицій, 3 млн доларів муніципальних інвестицій, а також 3 млн доларів щорічних концесійних платежів.
Що таке концесія?
Концесія – одна з форм державно-приватного партнерства. Її суть в тому, що держава, визнаючи неготовність самостійно впоратися з конкретним завданням, тимчасово продає приватнику право на володіння і користування певним майном.
Для держави концесія вигідна тим, що вона:
залучає приватні гроші, зберігаючи держвласність;
може підвищити ефективність управління об'єктом, завдяки цьому посилити конкуренцію в галузі і / або підвищити якість послуг.
Концесіонер отримує:
доступ до раніше недоступних привабливих і стратегічно важливих економічних об'єктів;
розподіл ризиків;
держгарантії повернення вкладених коштів (як мінімум значної частини).
Концесія ефективно застосовується в міжнародній практиці понад 100 років. За даними Світового банку, в країнах, що розвиваються, на частку концесій припадає до 70% контрактів, які держава укладає в сфері транспорту (залізничні й автомобільні дороги, морські порти, аеропорти).